5 super oefeningen voor buikvet wegtrainen

Wil je je buikvet wegtrainen? Er zijn 5 super oefeningen die ervoor zorgen dat dat lukt!

Want dat is vaak het eerste wat we denken als we willen afvallen.

Het buikje moet eraf! Een platte buik wil iedereen wel. Gelukkig kan je met 5 oefeningen ervoor zorgen dat je buikvet weggetraind wordt.

Gebruik een roeimachine voor wegtrainen buikvet

Als je je buikvet wil verbranden, zorg dan dat je vaker op een roeimachine zit. Met een roeimachine train je niet alleen je armen en rug, maar ook zeker je buikspieren!

Door de beweging die je maakt als je de riemen naar achter trekt, ontstaat er spanning in je buik. De roeimachine is een goede manier om je training tegen buikvet te starten. Je warmt goed op en je buik wordt al warm getraind.

Doe squates om buikvet weg te trainen

Een squat doe je door met je benen wat wijder dan je heupen te gaan staan. Houd je rug recht en duw je heupen naar achter.

Als je verder naar achter zakt, zorg dan dat je voeten op de grond blijven staan en je je knieën wat naar buiten duwt.

Je kan voor wat extra effect bij het naar beneden gaan, je armen omhoog tillen tot schouderhoogte. De squad is een goede manier om je benen en je core te trainen. Je traint de spieren in je gehele rug, dus ook je buikspieren.

Burpees verbranden buikvet

Zin in wat meer uitdaging dan squates? Dan zijn burpees jouw nieuwe uitdaging om buikvet weg te trainen. Het is voor vele mensen een ware struggle om deze oefening vaak achter elkaar te doen.

Je moet beginnen in een squad en bij het laagste punt van de squat doe je je benen naar achter en leun je op je armen.

Je bent nu eigenlijk in de beginpositie van een push-up. Als je zo staat, dan kom je vervolgens op dezelfde manier weer omhoog en herhaal je de oefening.

De uitdaging van deze oefening is dat er vrij snel verzuring kan ontstaan in alle spiergroepen! Je traint met een burpee je hele lichaam.

Crunches tegen buikvet

Crunches zijn erop gericht om de buik sterker te maken en vet te verbranden. Je gaat op je rug liggen, met je benen gebogen.

Je komt vervolgens een stukje overeind richting je benen. Je spant hierbij je buispieren aan. En je zakt weer naar de grond.

Dit kan je vaak herhalen totdat je niet meer kan. Er zijn verschillende vormen van crunches die je kan doen. Elk is weer goed voor een ander gedeelte spieren in de buik.

Zo heb je de dumbbell crossover punch. Hierbij heb je een dumbbell in je hand en zorg je dat je die meeneemt in je crunch naar de hoek van je tegenovergestelde knie.

Deze is wel een stuk pittiger! Ook kan je ervoor kiezen om bijvoorbeeld een side crunch te doen. Hierbij kom je omhoog met je armen en richt je deze op je tegenovergestelde been.

Deze variant is iets lichter dan die met een dumbbell, aangezien je hierbij geen gewicht hebt.

HIIT : High Intensity Interval Training

Dit trainingsprogramma werkt voor het wegtrainen van buikvet. Een HIIT is eigenlijk een schema waarbij je korte interval trainingen doet.

Zoals oefeningen met gewichten. Door deze heel intensief te doen tijdens een training, zal je na de training nog vet verbranden.

Daarom is deze methode zo populair. Ook de uren erna is je lichaam nog bezig met de verbranding van vet. Je kan een combinatie doen van squats, sit-ups en push-ups bijvoorbeeld.

Het fijne van deze training is dat je de intensiteit kan verhogen door de oefeningen vaker en langer te doen. Zo blijf je vet verbranden en verbetert je conditie!